loading...
لایه ملت بلون

شهر اسپان


اگر ماسک به منظور ممانعت از گردو غبار است در این زمینه پارچه اسپان باند 25 گرم و یا پارچه های معمولی کارایی لازم را دارد. پارچه های معمولی زیادی برای استفاده به عنوان پارچه ماسکی مناسب هستند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی سفارش می کنند که از ماسک های N95 برای پیشگیری از بیماری کرونا استفاده کنید و به نظر آنها فقط ماسک محافظ فردی است که امکان پیشگیری از بیماری کرونا را دارد. این ماسک ها شامل تمام ماسک هایی می شوند که از استاندارد n95 پیروی می کنند. و از جنس ملت بلون هستند.

ماسک های n95 دست کم 95% ذرات معلق با اندازه 3 میکرون را پالایش می کند. این نوع ماسک ها در حالت عادی از 3 لایه ساخته می شوند که لایه های داخلی این ماسک نیز از جنس ملت بلون و کربن فیلتر ها تولید شده است. اما استفاده از این نوع ماسک ها به دلیل قیمت نسبتا بالا برای همه افراد امکان پذیر نیست و انتخابی مطلوب نخواهد بود.

پس به صرفه ترین شیوه برای مصرف همگانی، ساخت ماسک های سه لایه با ترکیب اسپان باند 21 گرم، ملت بلون و اسپان باند 25 گرم است و مطلوب تر است که اسپان باند 25 گرم از نوع رنگی باشد تا متقاضی استفاده از این ماسک راحت تر بتوانند تشخیص دهند که کدام طرف ماسک روی صورتشان قرار دارد.

اگر میخواهید بدانید چرا از ملت بلون در ماسک استفاده میشود میتوانید مقاله ملت بلون چیست؟ را مطالعه کنید.

ماسک استاندارد از دو لایه اسپان و یک ملت بلون تشکیل میشود

ملت بلون هست یا نیست؟؛ مسئله این است

در ماسک های از نوع  17 تا 25 گرم، لایه ملت بلون به کار می رود. در بعضی از ماسک‌ها دو تا سه لایه را با هم در کنار هم فشرده سازی می‌کنند که ماسک وزن بیشتری داشته باشد. البته وزن وسیله سنجش مناسبی برای اثبات وجود لایه ملت بلون درماسک نیست. بلکه استاندارد بودن ماسک، و وجود این لایه را باید با شیوه های زیر تحت آزمون قرار داد.

 

 

1-آزمون خاموش کردن شمع

ماسک را روی صورت خود قرار داده، یک شمع روشن را در برابر خود بگذارید. حال همان طور که ماسک روی است. اگر شعله شمع خاموش نشد، ماسک شما استاندارد و دارای لایه‌ ی ملت‌ بلون است.

 

2-آزمون عبور ندادن آب

 ماسک را زیر جریان آب بگیرید با کمی آب درون ماسک بریزید، اگر آب از لایه های ماسک عبور کرد نشان دهنده این است که ماسک فاقد لایه ی ملت بلون است. به یاد داشته باشید یکی از خاصیت های اولیه این ماسک ها استاندارد، عدم عبور مایعات و آب از لایه های آن است. پس اگر آب از لایه های ماسک عبور کرد، ماسک فاقد لایه ملت بلون است.

بعد از این که ماسک را از آب تهی کردید، بافت داخل ماسک باید خشک باشد. و رطوبتی بر روی سطوح داخلی ماسک باقی نمانده باشد. حتی اگر آب از ماسک عبور نکند ولی لایه داخلی ماسک خیس شود، نشان دهنده عدم استفاده از لایه ملت بلون در ساخت ماسک است.

 

3-آزمون گذاردن ماسک روی نور

در این آزمون در ابتدا باید چراغ را خاموش کنید تا محیط کاملا تاریک گردد. سپس یک نور شمع یا چراغ قوه کوچک را روشن کنید. ماسک مورد نظر را در فاصله ۱۰ سانتی‌ متری نور بگذارید،  اگر نور در پشت ماسک به شکل هاله‌ ای به نمایش درآمد و منبع نور قابل رویت نبود، ماسک دارای ملت بلون است. اما زمانی که منبع نور(مثلا شمع یا چراغ‌ قوه گوشی) را به راحتی تشخیص می دهید ، به طور قطع و یقین ماسک لایه ملت بلون ندارد.

 

4-آزمون جدا کردن لایه‌های ماسک

یکی از آزمون های دیگر ، از هم جدا کردن لایه‌های ماسک است. با یک قیچی دولایه ی اول و سوم ماسک را از هم جدا نمایید. حال لایه‌ی وسط را بر روی شعله قرار دهید. اگر با تماس حرارت کم، این لایه به سرعت آتش گرفت، نشان دهنده این است که این لایه فاقد ملت بلون است. لایه‌ی ملت بلون به هیچ وجه آتش نمی‌گیرد. بلکه در برابر گرما، بافت آن از بین می رود و از هم جدا می‌شود. اما نشانی از سوختگی یا آتش بر روی آن مشاهده نمی گردد.

5.آزمون جذب خرده کاغذ و ذرات ریز

یک ورق دستمال کاغذی را تکه تکه کنید و روی میز بریزید. بعد از آن در حالی که دو بند ماسک را در دست دارید، آن را به آهستگی روی خرده‌های دستمال کاغذی قرار دهید و سپس بلند کنید. اگر خرده‌های دستمال به ماسک چسبید، نشان دهنده این است که ماسک شما استاندارد و در ساخت آن از لایه ملت بلون بهره برده شده است.

 

یک نکته‌ی مهم برای استفاده از ماسک استاندارد

یک نکته‌ی مهم برای استفاده از ماسک استاندارد

پس از این که اطمینان صد در صد پیدا کردید که  نوع ماسکی که تهیه کرده‌اید کاملا استاندارد است، یه هیچ وجه نباید بر روی آن الکل و یا مواد ضدعفونی کننده بپاشید. زیرا این مواد موجب از دست رفتن ویژگی پالایش ماسک می‌شود. لایه‌ ی ملت بلون فاقد مقاومت لازم در مقابل الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده است. شستشو با مواد شوینده هم موجب از دست رفتن خاصیت لایه ملت بلون می شود.

به یاد داشته باشید که ماسک‌های یک بار مصرف را فقط و فقط برای یک مرتبه استفاده کنید. برای استفاده‌ ی مجدد، اگر آن‌ها را ضدعفونی کنید و یا مورد شستشو قرار دهید، حالت استاندارد خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نیستند.

 

پارچه ماسک را از کجا تهیه کنیم ؟

پارچه ماسک را از کجا تهیه کنیم ؟

  شرکت شهر اسپان بزرگ ترین شرکت توضیع کننده انواع پارچه های اسپان باند و ملت بلون است. و اولین وب سایت فروش آنلاین  را به خود اختصاص داده است.

شما برای خرید پارچه اسپان باند و یا منسوجات نبافته دیگر میتوانید در قسمت خانه محصول خودتان را انتخاب کنید و یا در قسمت خرید آسان خرید خود را به سرانجا برساند. لازم به ذکر است که میتوانید با ساخت اکانت در وب سایت شهر اسپان از ما هدیه نقدی دریافت کنید.

ویا میتوانید جهت مشاوره و اطلاع بیشتر و خرید سنتی با ما تماس بگیرید

شماره تماس : 36266666-035 و 09136896004

 

 

نظرات (4)
  • User Avatar

    lipitor 10mg cost <a href="https://lipiws.top/">lipitor 20mg over the counter</a> order lipitor 40mg online

    Qzvzpo 01:10 1402/12/17
  • User Avatar

    tadalafil 5mg for sale <a href="https://ordergnonline.com/">order tadalafil 5mg online cheap</a> male erection pills

    Fgonpy 20:06 1402/02/15
  • User Avatar

    buy cialis for sale <a href="https://ordergnonline.com/">oral tadalafil</a> buy ed pills without a prescription

    Tvyrct 18:12 1402/02/15
  • User Avatar

    تست نظر در بخش مقالات

    محمد اشرافی 14:47 1400/05/23
ارسال نظر
s