پارچه اسپان باند برای تولید ماسک در شهراسپان مستقیماً از درب کارخانه هایی که این محصول را با قیمت منصفانه و رقابتی تولید می کنند، تهیه می شود. پارچه نبافته یا همان Span Bond یکی از پارچه های مورد استفاده در بسیاری از صنایع به ویژه صنایع پزشکی و بهداشتی است. امروزه توسط کارخانه های مختلف تولید و در بازارهای کشورمان خرید و فروش می شود. این پارچه به دلیل پروتکل تولیدی از قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر پارچه ها برخوردار است. در طی این مقاله میخواهیم به بهترین نمونه های Span Bond برای تولید ماسک‌های پزشکی و تنفسی اشاره کنیم. اگر به دنبال یک گزینه مناسب هستید از شما دعوت میکنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اسپان باند، بهترین گزینه برای تولید ماسک

این پارچه ها یا به صورت آبدوست یا آبگریز تولید می شوند. اما دارای نقاط قوت دیگری نیز هستند. این ویژگی ها شامل آنتی باکتریال بودن، ضد اشعه ماوراء بنفش و قابلیت چاپ انواع طرح ها می باشد. پارچه های اسپان باند مناسب برای تولید ماسک از هیچ گونه تار و پود تشکیل نمی‌شود و دارای الیاف فشرده است. از این رو توسط دستگاه های پرس و لمینت پارچه Span Bond تولید می شوند و به آن‌ها پارچه های Span Bond، نبافته، پارچه سوزنی و پارچه یکبار مصرف می گویند. این محصولات در بین مردم ، تامین کنندگان و فروشندگان محبوب هستند.

انواع پارچه اسپان باند چند لایه

گفتنی است Span Bond در عرض ها و وزن های مختلف به صورت تک لایه، دو لایه و چند لایه تولید می شوند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع Span Bond که اغلب در بهداشت و درمان و بیمارستان ها استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Span Bond 25 گرمی ssmms 1000 متر قوس
  • اسپان باند دهانه 30 گرم ssmms قوس 4000 متری
  • Span Bond  Spun band 38 گرم ss قوس 1000 متری
  • اسپان باند Spun band 40 گرم ss قوس 1000 متری
  • Span Bond 50 گرم لمینت پارت 2000 متر

هر کدام از این پارچه های اسپان باند را می توان در تهیه لباس و منسوجات بیمارستانی استفاده کرد. در واقع کاربردهای مختلف بیمارستانی نشان می دهد که اغلب با Span Bond به عرض 160 سانتی متر و 25 تا 60 گرم تولید می شوند. البته ناگفته نماند که جدای از هزینه های بهداشتی و بیمارستانی; این موارد با عرض و وزن های مختلف می تواند در تولید صنایع پوشش و بسته بندی، صنعت ساختمان و راه سازی، صنعت تولید چرم مصنوعی و ... استفاده شود. اما بیشترین استفاده ازSpan Bond در صنعت پزشکی و بهداشتی است. در این زمینه از بازار خرید و فروش پر رونقی نیز برخوردار است.

پارچه اسپان مناسب برای تولید ماسک پزشکی

اسپان باند مناسب برای تولید ماسک عمدتا کاربرد زیادی در حوزه پزشکی دارد. اما برای تولید ماسک باید به گرماژ و ضخامت لایه آن توجه کرد. در ادامه انواع پارچه‌های بکار رفته در ماسک های پزشکی را عنوان نموده ایم:

  • ماسک ساده سه لایه
    در تولید این ماسک تنفسی از دو لایه پارچه نبافته با گرماژ 20 تا 25 و یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ 17 استفاده شده است (این مورد بین دو لایه اسپان قرار می گیرد).
  • ماسک ساده سه لایه بدون ملت بلون
    در تولید این نوع ماسک که فاقد لایه بادکنکی است، از سه لایه پارچه نبافته (SMS) با وزن 25 استفاده می شود.
  • ماسک تنفسی N95 بدون سوپاپ ۴ لایه
    در تولید این ماسک از دو لایه Spun band  با گرماژ 25 تا 30 و یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ 17 و همچنین یک لایه فیلتر کربن اکتیو یا پلی استر استفاده شده است. این نوع ماسک در انواع سوپاپ دار نیز تولید و عرضه می شود. شیر خروجی هوا باید از نوع سیلیکونی باشد تا کارایی و کارایی ماسک افزایش یابد.
  • ماسک تنفسی N95 از نوع ۵ لایه
    در تولید این ماسک تنفسی دو لایه اسپان باند با وزن 25 تا 30 دو لایه ملت بلون و یک لایه ریسی نوع اس ام اس با وزن 17 گرم که بین دو لایه ملت بلون قرار گرفته، استفاده می شود.

پارچه Span Bond برای تولید ماسک تنفسی

ملت بلون (Meltblown) نیز یکی از انواع پارچه های نبافته محسوب می شود. که در تهیه کلیه ماسک های تنفسی همراه با اسپان باند (بدون بافت) استفاده می شود. ملت بلون معمولاً خاصیت الکترواستاتیکی دارد و می تواند از عبور ذرات باردار کوچکی که اسپان باند عبور کرده اند، جلوگیری کند.
نفوذ ناپذیری بالا در برابر مایعات یکی از ویژگی های خاص ملت بلون است که آن را به یکی از پرمصرف ترین پارچه ها در صنعت نساجی بدون بافت تبدیل کرده است. ماده اولیه برای تولید ملت بلون مانند اسپان باند پلی پروپیلن است.
Spun band نیز در انواع چند لایه معمولا بین یک تا سه لایه تولید می شوند. تعداد لایه های فابریک معمولا با حرف S نمایش داده می شود. به عنوان مثال Span Band اگر سه لایه باشد 3S یا SSS نامیده می شود. معمولاً لایه میانی این گروه از باندهای Spun band شده ملت بلون است.  این نوع از نبافته ها در میان دو اسپان قرار میگیرد که ویژگی و خاصیت محافظتی را در ماسک‌های تولیدی را افزایش میدهد. از این رو هنگام تهیه Span Bond به خرید ملت بلون نیز توجه داشته باشید.

دیگر کاربردهای Span Bond در صنعت پزشکی

مواردی از استفاده از انواع  اسپان باند (نبافته) در صنعت پزشکی و بهداشتی:

  • تولید انواع ماسک های تنفسی
  • لباس اتاق عمل
  • نوار پزشکی
  • نوار بهداشتی مرطوب و
  • پتو، روتختی و لباس صبور
  • لباس های یکبار مصرف
  • حوله یکبار مصرف
  • پوشش کفش و تجهیزات پزشکی
  • ورقه های هیدروفیلی

شهر اسپان، بهترین مرکز خرید پارچه اسپان مناسب برای تولید ماسک

شرکت شهراسپان بزرگترین توزیع کننده انواع پارچه اسپان باند مناسب برای تولید ماسک با فروش آنلاین می باشد. برای خرید پارچه ملت بلون یا سایر پارچه های نبافته می توانید محصول خود را در قسمت خانه انتخاب کنید. همچنین می توانید در قسمت خرید آسان آن را خریداری و تکمیل نمایید. لازم به ذکر است با ایجاد حساب کاربری در سایت شهراسپان می توانید از ما هدیه نقدی دریافت کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی می توانید از همکاران ما مشاوره بگیرید.