پارچه‌های اسپان باند که نام لاتین این پارچه‌ها Spunbond Nonwove می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت منسوجات بی بافت به شمار رفته است. این نوع از پارچه‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیار زیادی که دارد تا به امروز توانسته سهم بسیار بزرگی در صنعت مبل سازی داشته و بازار منسوجات داشته باشد. جنس پارچه اسپان باند PP می‌باشد، به زبان ساده‌تر مانند دیگر پارچه‌ها از الیاف، نخ و... نمی‌باشد؛ بلکه از الیافت پرس تولید می‌شوند. در مجموعه شهر اسپان شما می‌توانید انواع پارچه اسپان باند را با ضخامت‌ها، وزن‌های مختلف خریداری کنید. این پارچه‌ها امروزه به بی بافت و یا نبافته نیز شهرت پیدا کرده‌اند. در ادامه با مجموعه شهر اسپان در خصوص این پارچه شگفت انگیز بیشتر برای شما شرح خواهیم داد.

پارچه اسپان باند چیست؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم این پارچه در دسته صنعت منسوجات بی بافت قرار دارد و جنس آن از پلی پروپیلن است. این پارچه امروزه به اسم‌های مختلفی شهرت به دست آورده است که می‌توان به بی بافت، پارچه یک بار مصرف، نبافته، لایهٔ سوزنی، نبافتهٔ سوزنی، نبافته اسپان و... اشاره کرد. پارچه اسپان که در مبل سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند دیگر پارچه‌ها از تار و پودرهای نخ و.. تشکیل نشده است؛ بلکه از الیافت پرس تشکیل شده. کاربردهای این نوع از پارچه‌ها بسیار زیاد بوده به همین دلیل به جرئت می‌توان گفت امروزه تمامی مشاغل با این نوع از پارچه‌ها سروکار دارند. به عنوان مثال پارچه اسپان باند در تولید چای کیسه‌ای تا صنایع نظامی کاربرد دارد.

انواع اندازه و رنگ‌های اسپان باند چاپ دار

بدون شک امروزه مبل‌ها با 3 رنگ اصلی قهوه‌ای، کرم و مشکی در بازار تولید می‌شوند و محبوب‌ترین مبل‌ها نیز به شمار می‌رود. شما می‌توانید از مجموعه شهر اسپان اسپان باندها را در حجم‌های 40، 50، 60 و 90 خریداری کنید که در سایزهای مختلف 106 و 160 در دسترس شما قرار داده شده‌اند.

کاربردهای اسپان باند

برخی از اصلی‌ترین کاربردهای پارچه اسپان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید کاور و روکش مبل در مبل سازی، لباس
  • بسته بندی انواع حبوبات، برنج، چای، کیف و کفش
  • بسته بندی لوازم خانگی
  • تولید کاور کت و شلوار
  • کاور لوازم جانبی کامپیوتر
  • کاور ماشین آلات و محصولات کارخانه
  • کاور کردن مواد اولیه به خصوص محصولاتی که در انبار نگهداری می‌شوند
  • و....

کاربرد اسپان باند (فرم مبل) در مبل ‌سازی

در صنعت مبل سازی از پارچه اسپان باند برای تولید زیر مبلی استفاده می‌کنند. در تمامی مبل‌ها کف دوبل که نشیمن بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد از تشک‌هایی تولید شده است که قابلیت جداسازی دارند. در زیر این تشک‌ها نیز پارچه مبلی استفاده می‌شود. علاوه بر کاربرد این پارچه به عنوان زیر مبلی، از آن برای تولید کوسن‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود به سراغ خرید این پارچه از مجموعه شهر اسپان بروید.

دیگر کاربردهای فرم یا پارچه اسپان باند چیست؟

از دیگر کاربردهایی که این پارچه منحصر به فرد دارد می‌توان به صنعت پزشکی اشاره کرد که در آن از این پارچه برای لباس کادر بیمارستان، تولید ماسک و... استفاده می‌شود. در صنعت بسته بندی که تولید انواع ساک دستی و پک‌ها با استفاده از این پارچه صورت می‌گیرد. استفاده از پارچه اسپان باند تنها به صنعت مبل سازی برنمی‌گردد؛ بلکه در صنعت غذایی مانند تولید چای نپتون نیز کاربرد دارد.

استفاده از اسپان باند چاپ دار در صنعت مبل سازی

در حقیقت مبل‌هایی که از اسپان چاپ دار استفاده می‌کنند، نماد تجاری خود را به صورت مهر و امضا شده بر روی محصولات خود می‌زنند تا بتوانند بیشتر از قبل مشتری جذب کنند. علاوه بر این موضوع در این بازار محصولات شما متمایز و منحصر به فرد معرفی خواهد شد. همان‌ طور که مطلع شده‌اید پارچه اسپان باند در حقیقت هویت محصولات شما هستند، علاوه بر داشتن یک ظاهر شیک و پسند، خدمات پس از فروش را نیز اطلاع می‌دهند. به زبان ساده‌تر مبل‌های تولید شده با استفاده از فرم چاپ شده مجموعه خود شما که هویت منحصر به فرد شما بر روی آن است باعث ایجاد اعتماد بیشتری برای مشتری‌ها می‌شود.

ویژگی‌های پارچه بدون بافت

بدون شک هزینه‌هایی که برای خرید این پارچه باید پرداخت کنید کمتر از دیگر پارچه‌ها خواهد بود و بازیافت آن‌ها نیز بسیار راحت‌تر می‌باشد. پارچه اسپان باند در رنگ‌ها و گرماژهای مختلفی تولید شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این پارچه این است که ضد باکتریال هستند. از دیگر ویژگی‌های این پارچه فوق‌العاده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنتی ویوو
  • لطافت خاص
  • خاصیت آب دوست بودن (با توجه به خواسته مشتری)
  • آب گریز بودن (با توجه به خواسته مشتری)
  • پارچه اسپان این قابلیت را دارند که به صورت چند لایه تولید می‌شوند. در صنعت نساجی و مبل سازی این پارچه به صورت سه لایه تولید می‌شود. انواع پارچه اسپان از نظر تعداد لایه عبارت‌اند از s، s2، s3
  • ضد اشعه خورشید
  • ضد آب یا واترپروف
  • چاپ ‌دار و یا ساده
فاکتورهایی که انواع پارچه‌های اسپان باند را از یکدیگر متمایز می­کند، عبارت‌اند از:
  • وزن (گرماژ)
  • عرض
  • رنگ بندی
  • طول هر رول

خرید و بازار پارچه اسـپان باند

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در هنگام خرید پارچه اسپان باند باید به آن توجه داشته باشید لیست قیمت فروش این نوع از پارچه‌ها می‌باشد. شما می‌توانید لیست به روز شده قیمت پارچه اسپان باند را در انواع وزن‌ها را از مجموعه شهر اسپان دریافت کنید. امروزه به دلیل آن که این نوع از پارچه‌ها دارای کاربردهای بسیاری در صنعت منسوجات دارند بازار خرید و فروش آن نیز روز به روز در حال افزایش می‌باشد. یکی از راه‌های معتبر برای خرید عمده و رولی انواع پارچه اسپان مراجعه به مجموعه شهر اسپان می‌باشد.

خرید انواع پارچه بدون بافت در شهراسپان

قیمت پارچه اسپان باند با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. به عنوان مثال بی بافت بودن، یکبار مصرف، میزان گرماژ، نوع رنگ و ... می‌تواند به قیمت‌های متفاوتی اشاره داشته باشد. همان طور که ذکر شد این دسته از پارچه‌ها از تار و پود تولید نشده‌اند؛ بلکه از الیاف پرس تولید شده‌اند. پارچه اسپان باند دارای کاربردهای بسیار زیادی است که یکی از این کاربردها استفاده از آن در صنعت مبل سازی به عنوان کوسن و زیر مبلی است. برای خرید اسپان باند به سایت ما مراجعه کنید.