پارچه ترمو باند چیست؟مزیت ترمو باند چیست؟تفاوت پارچه ترمو باند و پارچه اسپان باند چیست؟کاربرد های ترمو باند و...

پارچه ترموباند پارچه ای پر طرفدار و کاربردی از خانواده پارچه های اسپان باند است و در مکان های مختلف و متعددی استفاده می شود. برای همین ما تصمیم به نوشتن این مقاله کردیم. تا شما را کامل و جامع با این پارچه آشنا کنیم و پاسخ این پرسش ها را بدهیم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

 

پارچه ترمو باند چیست ؟

همان طور که در بالا به شما گفتیم پارچه ترمو باند در صنعت ها و حوزه های مختلف و متعددی کاربرد دارد. برای همین ما تصمیم گرفته ایم شما را با این پارچه آشنا کنیم. اما بیایید قبل از اینکه به سراغ نکات دیگر این پارچه برویم با هم بررسی کنیم که اصلا پارچه ترمو باند چیست. این پارچه از خانواده پارچه اسپان باند است  و از جنس پلی پروپیلن ساخته است. این پارچه نسبت به پارچه های اسپان باند جنس لطیف تر و نرم تری دارد. برای همین در بین تولید کنندگان ماسک از محبوبیت خاصی برخور دار است. اما این پارچه محبوب فقط در صنعت ماسک استفاده نمی شود و در صنعت های متعدد دیگری هم کاربرد دارد. ما در ادامه به بعضی از این حوزه ها و صنعت ها اشاره می کنیم.

 

 

کاربرد پارچه ترمو باند در صنعت های مختلف

در قسمت بالای مقاله شما را با این پارچه آشنا کردیم. حالا در این قسمت از مقاله می خواهیم به شما کاربرد پارچه ترموباند را بگوییم.

تولید ماسک

اولین و مهم ترین حوزه و صنعتی که این پارچه در آن کاربرد دارد صنعت تولید ماسک است. تمامی ماسک هایی که شما در این روزهای کرونایی از آن استفاده می کنید از پارچه ترموباند درست شده اند. این پارچه ها به دلیل لطافت و جنس بی نظیری که دارند در این صنعت بسیار پر طرفدار است.

ساخت و ساز

دومین مکان و حوزه ای که این پارچه کاربرد دارد حوزه ساخت و ساز است. معماران و مهندسان در ساختمان های خود از این پارچه در مکان های مختلف استفاده می کنند. این پارچه در این صنعت بسیار کاربردی است. به طوری که اگر این پارچه در این صنعت حضور نداشته باشد کار ساختمان سازی لنگ می ماند.

اتومبیل سازی

سومین صنعت و حوزه ای که در آن از این پارچه استفاده می کنند صنعت اتومبیل سازی است. این پارچه در این صنعت بسیار پر کاربرد است. برای مثال روکش بعضی از صندلی های اتومبیل از این پارچه ساخته می شود.

دستمال مرطوب

همان طور که از اسمش پیدا است این پارچه در ساخت دستمال مرطوب هم استفاده می شود. دستمال مرطوب انواع مختلفی دارد برای مثال: دستمال مرطوب آرایشی, دستمال مرطوب پاک کننده, دستمال مرطوب خوشبو کننده و در آخر دستمال مرطوب های کودک, اما در همه این نوع دستمال مرطوب تماما از پارچه های ترمو باند استفاده می شود. زیرا دستمال مرطوب باید از پارچه ای با جنس خاص و لطیف تولید شود و این پارچه تمامی این ویژگی ها را دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در رابطه با اسپان باند

تفاوت پارچه ترمو باند و پارچه اسپان باند

همان طور که به شما گفتیم پارچه ترمو باند از خانواده پارچه اسپان باند است. اما باید بدانید که این دو پارچه یک سری تفاوت ها با هم دارند که ما می خواهیم در این قسمت از مقاله این تفاوت ها را برای شما بازگو کنیم.

تشابه ها:

  • هر دو پارچه از الیاف پروپیلن تشکیل شده اند و فاقد الیاف پنبه می باشند
  • پارچه اسپان باند از الیاف بدون بافت بی نهایت طولانی استفاده می کند ولی پارچه ترمو باند از الیاف بدون بافت خرد شده استفاده می کند
  • بعضی از کاربرد های آن متشابه است
  • و...

تفاوت ها

  • پارچه اسپان باند نسبت به پارچه ترمو باند ضخیم تر است
  • وزن و گرماژ متفاوتی نسبت به پارچه اسپان باند دارد
  • و...

آیا می توان از پارچه ترمو برای تولید ماسک سه لایه پزشکی و جراحی استفاده کرد؟

این شاید سوالی باشد که برای خیلی از شما که اکنون دارید این مقاله را مطالعه می کنید پیش آمده باشد. برای همین ما در این قسمت از مقاله پاسخ این پرسش شما را می دهیم. جواب این سوال بسیار واضح است. بله ،به همراه پارچه ملت بلون می توان به عنوان ماسک جراحی استفاده کرد، البته تولید ماسک منوط به گرفتن تولید ماسک و استفاده از دستور العمل وزارت بهداشت می باشد.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پارچه اسپان باند و ملت بلون

مزایا و معایب ترمو باند

مزایا و معایب ترمو باند از مهم ترین نکاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید و آن را بدانید. برای همین ما در این قسمت از مقاله تصمیم گرفته ایم که  شما را با این موضوع یعنی مزایا و معایب این پارچه آشنا کنیم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

مزایا پارچه ترمو باند

  • جنس بی نظیر و لطیفی دارد
  • در صنعت ها و حوزه های بسیار متعددی کاربرد دارد
  • بسیار پرطرفدار است
  • وزن و گرماژ خوب و استانداردی دارد
  • از مواد اولیه خوبی تولید می شود
  • به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند
  • نرم و قابل اجرا است
  • بسیار با دوام است
  • به عنوان استفاده از آن در صنعت تولید ماسک تنفس در آن راحت و بی خطر است
  • ضد تعریق است
  • در وزن ها و مدل های مختلف و وسیعی تولید می شوند

معایب پارچه ترمو باند

  • قیمت آن نسبت به پارچه اسپان باند گران تر است

همان طور که دیدید این پارچه تنها یک عیب دارد. که آن هم عیب چندان بزرگی محسوب نمی شود.

 

 

نکاتی که باید در هنگام خرید پارچه ترموباند به آن دقت کنید

در هنگام خرید این پارچه بسیار پر طرفدار باید به یک سری نکات دقت کنید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید. این نکات بسیار بسیار مهم هستند و باید آن ها را رعایت کنید. برای همین ما در این قسمت از مقاله لیستی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید پارچه ترمو باند به آن دقت کنید و آن ها را رعایت کنید برای شما گرد هم آورده ایم.

حوزه مورد نظر

اولین نکته و مهم ترین نکته ای که باید در هنگام خرید پارچه ترمو باند به آن دقت کنید حوزه مورد نظر است. یعنی ابتدا قبل از خرید باید در نظر داشته باشید که برای چه حوزه و صنعتی به این پارچه نیاز دارید. زیرا این پارچه برای هر حوزه و صنعتی یک سری ویژگی های متفاوتی دارد. برای مثال پارچه ترمو باند در حوزه پزشکی باید آب دوست باشد یا باید وزن سبکی داشته باشد. یا برای صنعت ماسک سازی باید نازک باشد تا هوا و تنفس بتواند از آن به خوبی عبور کند. یا برای صنعت اتومبیل سازی باید مقاوم باشد. این نکته ای بسیار مهم است و باید حتما در هنگام خرید این پارچه به آن دقت کنید.

 

جنس پارچه

دومین نکته ای که باید در هنگام خرید پارچه ترمو باند به آن دقت کنید جنس پارچه است. جنس نه تنها برای این محصول بلکه برای هر چیزی مهم ترین نکته است و حرف اول را می زند. همان طور که در قسمت های بالا به شما گفتیم این پارچه بسیار پر طرفدار است و همچنین بازار این پارچه بسیار داغ است. برای همین بعضی از تولید کنندگان برای دریافت سود بیشتر از مواد اولیه بی کیفت و نا مرغوبی برای ساخت این پارچه استفاده می کنند. بدین ترتیب شما باید در هنگام خرید پارچه ترمو باند حواستان به جنس آن باشد.

برند آن

سومین نکته ای که باید در هنگام خرید پارچه ترمو باند از آن استفاده کنید برند آن است. یعنی برای اینکه پارچه با کیفیتی داشته باشید باید از برند های معروف و سر شناس این پارچه را خرید کنید. شما می توانید ابتدا قبل از خرید این پارچه ابتدا در اینترنت کمی درباره برند و ویژگی های پارچه ترمو باند تحقیق کنید.

قیمت آن

نه تنها قیمت این پارچه بلکه قیمت هر چیزی مهم است. برای همین باید حواستان باشد که از کارخانه و برندی این پارچه را خریداری کنید که محصولاتش ارزان قیمت ولی با کیفیت باشد. فروشگاه مجازی شهر اسپان تولید کننده و فروشنده انواع پارچه های اسپان باند با کم ترین قیمت و بالاترین کیفیت در خدمت شنا است.

 

جمع بندی

در این مقاله شما را پارچه ترمو باند آشنا کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از این مقاله لذت برده باشید.