آیا می دانید علت رنگهای مختلف در لباسهای بیمارستانی چیست؟ اگر برای دقایقی در سالن‌های بیمارستان به سر برده باشید، لباس‌های متفاوت و رنگی پرسنل بیمارستان را مشاهده‌ کرده اید. قبل از هر چیزی برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی می‌ کنیم تا برایتان این امکان پیش نیاید که به بیمارستان مراجعه کنید. همچنین اگر رنگ هر لباس پرسنل را بشناسید، می‌ توانید راحت‌تر مشکل خود را از فردی که می‌ خواهید بپرسید. روانشناسی رنگ‌ها نشان می‌ دهد که می‌ توان با رنگ‌های خنثی و ترکیب‌ بندی مناسب آن، بیماران را درمان کرد. به این عمل رنگ درمانی می‌ گویند، فرد با قرار گرفتن در فضای رنگی و لباس‌های متنوع که افراد و خود فرد بیمار پوشیده است، به راحتی می‌ توان روند بیماری را کنترل کرد.

شاید از خودتان سوال کنید که فرم‌های بیمارستانی با چه رنگ بندی‌هایی مشخص شده است؟ هدف از رنگ های مختلف در لباسهای بیمارستانی چیست؟ ابتدا با رنگ‌های بیمارستانی شروع می‌ کنیم و با رنگ‌ها و فرم های مناسب با کار آن ها به پایان می‌ رسانیم. با ما همراه باشید.

 

آیا رنگ‌ روپوش‌های بیمارستانی باعث ایجاد درمان می شود؟

آیا رنگ‌ روپوش‌های بیمارستانی باعث ایجاد درمان می شود؟

همانطور که می دانید، ما به رنگ‌های خاص و تند واکنش نشان می دهیم، این مسئله یک مسئله روانشناسی است. همچنین هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد، موجودات با دیدن هر رنگ دچار واکنش شوند‌. استثنائاتی نیز وجود دارد، تا حدودی به روانشناسی و زیست شناسی هر فرد بستگی دارد که رنگ قرمز را برای کروات  استفاده می کند. به همین دلیل احساس اعتماد به نفس را با رنگ قرمز بالا می برد. و فرد احساس قدرت می کند. در حالی چشم ما به دلایل خاصی به رنگ‌های که جلب توجه می کنند واکنش نشان می دهد، باعث می شود مطلب را بر اساس رنگ شناسی تشخیص دهد. یونیفرم سبز پزشکان، هرگز باعث این نمی شود که بیماران را به این فکر وادار کند که در درجه عالی و برتری نسبت به دیگر عوامل دارد. به همین دلیل حرفه‌ای بودن را می توان، با خصوصیات رفتاری که فرد دارد تشخیص داد. دلایل پزشکی و روانشناسی دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد، رنگ سبز و آبی برای پزشکان بیشتر از رنگ سفید مورد توجه قرار گرفته است.

چرا جراحان لباس سبز و آبی می پوشند؟

رنگ سبز به دو دلیل به پزشکان و جراحان کمک می کند. اول چشم پزشکان را به رنگهای مختلف در لباسهای بیمارستانی تقویت می کند. همچنین کمک می کند تا رنگ قرمز خون را خنثی کنند و راحت‌تر بتوانند به کار خود ادامه دهند. مغز رنگ ها را نسبت به یکدیگر تفسیر می کند. جراحان اگر به اشیا و یا رنگی خیره شوند که دارای رنگ قرمز باشد، حساسیت را نسبت به آنها از دست می دهد. در واقع مغز پیام‌های مربوط به رنگ قرمز را محو می کند، باعث می شود پزشک تفاوت‌های ظریف رنگ اجزای بدن را به درستی تشخیص ندهد.

نگاه کردن به اشیا و رنگ های مختلف در لباس های بیمارستانی، می تواند چشم ها را به تغییرات در رنگ قرمز حساس تر کند. گاهی این تمرکز‌های شدید و مداومی بر روی رنگ‌های قرمز ممکن است باعث توهمات بینایی سبز رنگ بروی سطوح سفید رنگ شود. به همین دلیل حواس جراح را پرت می کند، این شبح‌های سبز رنگ در صورتی که نگاه جراح از رنگ قرمز بدن به رنگ سفید مانند، پارچه‌های تخت یا لباس متخصص بیهوشی بیفتد، ممکن است ظاهر شوند.

معنی رنگ های مختلف در لباس های بیمارستانی چیست؟

معنی رنگ های مختلف در لباس های بیمارستانی چیست؟

اگر بیمارستانی، لباس مناسبی در اختیار شما قرار ندادند، به راحتی می توانید لباسی را به هر رنگی که دوست دارید به تن کنید. همچنین می توانید لباسی مشابه به پزشکان انتخاب کنید. اگر بیمارستانی بر اساس دستور العمل‌ به شما لباسی غیر از رنگی که کادر درمانی دارند، داد باید این مسئله را بپذیرید و به آن عمل کنید. به همین دلیل به راحتی می توانند بیماران را از پزشکان و کادر درمان تشخیص داد. در ادامه رنگ سبز و آبی را برایتان بازگو می کنیم.

رنگ سبز در لباس های بیمارستانی

رنگ اصلی و پایه بیمارستانی، رنگ سبز می باشد و این رنگ مکمل رنگ قرمز است. اکثر مواد معدنی از رنگ سبز تشکیل شده است. به طور مثال می توان به زمرد  اشاره کرد که دارای رنگ طبیعی سبز است. اما این را می دانید که بیشترین استفاده رنگ سبز در طبیعت، گیاهان هستند که حس سبکی را القا می کنند. به همین دلیل رنگ سبز یکی از رنگهای مختلف در لباسهای بیمارستانی است که حس آرامش و درمان را نشان می دهد و استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

رنگ آبی در لباس های بیمارستانی

یکی از سه رنگ اصلی چرخه رنگ، رنگ آبی است که در طیف نوری و رنگی سبز و بنفش قرار دارد. بیشتر رنگ آبی با رنگ‌های دیگر ترکیب شده است و رنگی خالص نیست. آبی یکی از مهم‌ترین رنگ‌های مختلف در لباس‌های بیمارستانی است که اکثر بیمارستان‌ها از این رنگ استفاده می کنند. تحقیقات روانشناسان نشان می دهد، رنگ آبی داری حس وفاداری، اطمینان، فاصله، تخیل و آرامش دریا را نشان می دهد. همچنین رنگ آبی بیشترین ارتباط را با بیماران دارد و حس امواج دریا و اعتدال را به آن‌ها انتقال می دهد. رنگ آبی بیشترین ارتباط را با مردان، هوش، دانش و آرامش دارد.

 

علت سفید بودن روپوش پزشکان چیست؟

علت سفید بودن روپوش پزشکان چیست؟

در این قسمت از مقاله علت رنگهای مختلف در لباسهای بیمارستانی، می خواهیم به بررسی رنگ سفید بپردازیم. همانطور که می دانید رنگ روپوش پزشکان عموما به رنگ سفید است. در انتخاب رنگ سفید روانشناسی، موارد دیگر نیز در نظر گرفته شده است. این رنگ حس پاکی، خلوص، کمال، اطمینان و آرامش را به انسان می دهد. به همین دلیل این رنگ به درستی در لباس پزشکان انتخاب شده است تا بیماران با حسی خنثی و بدون تردید به آن‌ها مراجعه کنند.

بیماران همیشه نیاز به آرامش دارند تا استرس و اضطراب آن‌ها کاهش پیدا کنند. همچنین باید رنگ‌های مختلف لباس‌های بیمارستانی را بشناسید تا در زمان کم و کوتاه، راحت‌تر به کار شما رسیدی شود. لباس پزشکان در دو نوع، روپوش یا به صورت دو تیکه روپوش و شلوار تولید می شود. جنس لباس‌های بیمارستانی باید دارای کیفیت بالایی باشند و نباید به راحتی پاره و خراب شوند. معمولا جنس این لباس‌ها، پنبه و یا پلی استر می باشد.

بیشتر بدانید: نحوه رنگ و چاپ پارچه اسپان باند

جمع بندی علت رنگ های مختلف در لباس های بیمارستانی

همانطور که گفتیم رنگ‌ها می توانند تاثیر بسزایی در درمان و رفع افسردگی داشته باشد. همچنین با استفاده از رنگ شناسی می توانید دکوراسیون اتاق‌های خانه‌ی خود را بچینید. رنگ‌ها می توانند در روان و خلق و خوی فردی تاثیر بگذارند. به همین دلیل روان‌شناسی پیشنهاد می کنند، رنگ اتاق‌ خواب را ملایم و آرامش بخش انتخاب کنید. همچنین رنگ ملایم احساس سبکی و آرامی را به شما می بخشد و باعث می شود به راحتی به خواب بروید. پزشکان و عوامل بیمارستانی از روپوش‌های خاصی استفاده می کنند که نشان دهنده، سطح آن‌ها در بیمارستان است.

سخن آخر

در این مقاله سایت شهر اسپان سعی کردیم، معنی و کاربرد رنگ های مختلف در لباس های بیمارستانی را بشناسید. همچنین راحت‌تر بتوانید، کادر درمان را تشخیص دهید. خلاصه این مطالب می تواند برایتان رنگ شغل‌ها را بازگو کند. امیدواریم این مقاله برایتان کاربردی و مفید باشد. اگر نظری در این خصوص دارید، می توانید در قسمت دیدگاه ها با ما مطرح کنید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید پارچه اسپان باند می توانید به سایت فروشگاهی شهراسپان مراجعه نمایید